Pravidla

Technické požadavky

Video-vysílač

Povolené jsou video-vysílače podporující 40 kanálů s maximálním výkonem 25mW. Doporučujeme použití TBS Unify, ImmersionRC Tramp nebo FuriousFPV Stealth.

Video-vysílač může být zapnut pouze na závodní trati nebo po domluvě s letovým ředitelem. Pokud pilot zapne video-vysílač mimo závodní trať bez souhlasu letového ředitele nebo zaruší video letícího pilota, pilot bude vyloučen z dalšího kvalifikačního nebo finálového letu.

Hmotnost a rám

Maximální povolená hmotnost koptéry je 700g. Maximální povolená vzdálenost dvou motorů na diagonále je 300mm.

Baterie

Jsou povoleny 3-6 článkové baterie. Maximální povolené napětí jednoho článku je 4,2V.

Vrtule

Jsou povoleny vrtule libovolné velikosti, počtu listů i stoupání. Vrtule musí být plastové (uhlíkové ani dřevěné vrtule povoleny nejsou).

RC systém

Je povolen RC systém využívající pásma 2,4GHz nebo 868MHz. RC systém musí mít zapnutý failsafe zaručující okamžité vypnutí motorů.

LED

Koptéra nemusí být vybavena LED. Jsou však vítané.

Antény

Antény, používané na koptéře, jsou povoleny pouze všesměrové s RHCP nebo lineární polarizací. LHCP antény nejsou povoleny.

Video-přijímač

Pořadatel poskytne pilotovi obraz z přijímače ClearView Race. Na přijímači jsou nainstalované dvě  RHCP antény. Obraz z přijímače je zobrazován na diváckých obrazovkách a na displejích pro spottery.

Je dovoleno použít svůj vlastní přijímač. V případě jakéhokoli problému s video přenosem je brán v úvahu pouze obraz z přijímače poskytovaného pořadatelem.

Pravidla a průběh závodu

Letový ředitel

Letový ředitel je oprávněn ke změně pravidel v průběhu akce. Každý pilot je povinen řídit se pokyny letového ředitele. Při nedodržení pokynů letového ředitele je pilot diskvalifikován.

Technická kontrola

Na začátku akce je každý pilot povinen projít technickou kontrolou. Každý pilot předloží ke kontrole všechny koptéry, se kterými plánuje na akci létat. Koptéra, která neprošla k inspekcí, nesmí být v závodu použita. Během technické kontroly se zkouší hlavně failsafe.

Pilot předvede režim failsafe. Pilot zaarmuje koptéru, přidá plyn na 30% a vypne vysílačku. Motory se musí okamžitě zastavit. Během předvádění failsafe musí být z koptéry sundané vrtule.

Pilot svým podpisem stvrdí souhlas s pravidly a pokyny letového ředitele.

Briefing

Na začátku akce je pilot povinen zúčastnit se briefingu. Během briefingu budou piloti informováni o harmonogramu, průběhu závodu a pravidlech. Piloti společně s letovým ředitelem projdou trať a budou obeznámeni s jednotlivými překážkami.

Závod

Piloti jsou rozděleni do skupin po 4. Každému pilotovi je přiřazena barva (červená, zelená, modrá, bílá). Pilot využívá pilotní sedačku, přijímač a startovací stojánek označený jeho barvou. Každý pilot používá pro přenos obrazu pouze frekvenci, která mu byla přidělena. Videa ze všech koptér a ze všech letů jsou nahrávány letovým ředitelem.

Piloti závodí společně v jednotlivých skupinách. Skupina pilotů startuje hromadně. Start začíná pokynem časomíry. Pilot je povinen proletět všechny překážky na závodní trati ve správném pořadí a správným způsobem. Pokud pilot nedodrží podmínky závodu, je vyloučen z kvalifikačního nebo finálového letu. Pokud pilot nabourá a je schopen bez cizí pomoci dále letět, může pokračovat v letu. Každý pilot je sledován spotterem a letovým ředitelem. Spottery právě letících pilotů jsou piloti z následující skupiny. Spotter kontroluje, zda-li pilot prolétl trať dle pravidel. Pokud spotter nebo některý z pilotů zpozoruje, že letící pilot neprolétl trať podle pravidel, ohlásí to letovému řediteli. Letový ředitel prohlédne videozáznam pilotova letu a rozhodne o platnosti nebo neplatnosti letu/kola. Pokud pilot nesouhlasí s výsledkem svého letu, oznámí to letovému řediteli, který podle videozáznamu přeměří výsledek letu.

Pokud bude v průběhu letu narušen video-přenos některého z pilotů, může pilot zažádat ředitele závodu o opakování letu. Pilot musí požádat o opakování letu neprodleně po dokončení letu, který chce opakovat. Pokud dojde k narušení video-přenosu pilota a pilot bude chtít zažádat o opakování letu, pilot musí ukončit let. Pokud pilot přistane a po obnovení video-přenosu bude pokračovat v závodě, ztrácí možnost zažádat o opakování letu. Pokud letový ředitel žádosti vyhoví, opakovací let se poletí po doletění všech ostatních skupin.

Všichni piloti, kteří letí v aktuální skupině, zůstanou sedět na pilotní sedačce, dokud poslední z pilotů nedokončí svůj let a nepřistane. Všichni piloti si jdou pro své koptéry společně.

Závod je rozdělen na trénink, kvalifikační a finálové lety.

Trénink

Během tréninku je cílem pilota seznámit se s tratí a systémem kvalifikace. K dispozici je časový limit 90 sekund, během kterého se snaží pilot proletět co nejvíce kol. Jakmile časový limit vyprší, pilot dolétne své právě rozletěné kolo. Tréninky nejsou měřené a jejich výsledky se nezapočítávají. Všichni piloti poletí stejný počet tréninkových letů.

Kvalifikace

Během kvalifikačních letů je cílem pilota uletět co největší počet kol za co nejkratší čas. K dispozici je časový limit 90sekund, během kterého se snaží pilot proletět co nejvíce kol. Jakmile časový limit vyprší, pilot dolétne své právě rozletěné kolo. Výsledek kvalifikačního letu je počet kol a čas, za který byl tento počet kol uletěn. Pilotovi se počítá nejlepší kvalifikační výsledek ze všech kvalifikačních letů. Pořadí pilotů z kvalifikace je určeno počtem kol, které stihli uletět. Piloti se stejným počtem kol jsou seřazeni podle času, za který tento počet kol uletěli. Všichni piloti poletí stejný počet kvalifikačních letů. Pokud je pilot vyloučen z kvalifikačního letu, jeho výsledek je 0 kol a 0 vteřin.

Finálové lety

Bude doplněno…

Bezpečnostní pokyny

  • Pilot nesmí bez souhlasu letového ředitele zapnout svou koptéru mimo trať (pokud budete mít jakýkoli problém a budete potřebovat něco vyzkoušet, přijďte za letovým ředitelem, který vám vybere vhodnou chvíli pro zapnutí koptéry).
  • Je zakázáno vstupovat na trať bez souhlasu nebo výzvy letového ředitele.
  • Pokud pilot nemá nad svým stojem 100% kontrolu, je povinen okamžitě vypnout motory.
  • Je povolenou létat pouze do výšky nezbytné k překonání překážek.
  • Je zakázáno létat mimo trať k létání vyhrazenou.
  • Pilot nesmí před závodem a v jeho průběhu požívat alkoholické nápoje ani jiné návykové či psychotropní látky.
  • Závodní trať je ohraničena bezpečnostní sítí. Každý pilot je plně odpovědný za případné škody na zdraví nebo majetku třetích osob.
  • Pilot je povinen dbát pokynů letového ředitele. Letový ředitel může kdykoli závod nebo let z bezpečnostních důvodů přerušit, všichni letící piloti musí okamžitě přistát.
  • Za porušení bezpečnostních pokynů může být pilot ze závodu okamžitě vyloučen.

 

 

Tabulka frekvencí – výkon max 25mW
Barva  frekvence (může se na místě změnit)
červená 5725MHz (A8)
modrá 5765MHz (A6)
zelená 5840MHz (F6)
bílá 5880MHz (F8)
 Rozhodující je frekvence v MHz, nikoliv označení kanálu. Kanály mohou být na akci změněny.